r r PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-0-hoverPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTRAWMATERIALS PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-3PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCTION &OPERATION stage-4PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFEPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-5PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTLOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT

אחריות במהלך משבר מגפת הקורונה העולמי

 נגיף הקורונה, לצד השלכותיו הבריאותיות והכלכליות המשמעותיות, יצר אתגרים רבים ושונים. ICL יישמה מדיניות וצעדי חירום לאור המגפה, כדי לשמור על בריאותם ובטיחותם של עובדיה ומשפחותיהם בתקופה מאתגרת זו. בנוסף, כספקית מובילה של דשנים ופתרונות מזון, פעילותה העסקית של ICL מביאה לאופטימיזציה של אספקת מוצרים במועד הדרוש, , על מנת לשמור על ביטחון תזונתי בעולם כולו גם בעת המשבר. \

בדצמבר 2019 החלה התפרצות זן חדש של נגיף הקורונה (COVID-19), שהביאה להשבתה של פעילות התעשייה והמסחר בחודשים שלאחר מכן. במרס 2020 הכריז ארגון הבריאות העולמי (WHO) על COVID-19 כעל מגפה כלל-עולמית. מאז, המגפה המשיכה להתפשט ברחבי העולם, בשיעורי הדבקה שונים, ויצרה אי-וודאות ותנודתיות עסקית וכלכלית ניכרת בשווקים ברחבי העולם. 

התפשטות מגפת הקורונה הביאה את ICL לשינוי התנהלותה העסקית, לרבות ביישום מדיניות, אמצעי ונהלי בטיחות וגהות לשם הגנה על עובדיה בכל מתקני ומשרדי החברה.

נוקטים בצעדים – שימור פעילות ICL והגנה על עובדיה

האתגר העיקרי של ICL בעת המשבר היה שמירה על ההמשכיות העסקית בארגון ככל הניתן, תוך הגנה על בריאות העובדים וקביעת בידודים מקיפים של  עובדי החברה. ICL הקימה מנגנון ניהול גלובלי לבקרת משבר הקורונה בחברה. מונה "רכז קורונה גלובלי". בשל אופיו המאתגר והבלתי-צפוי של הנגיף, כמו גם הדרכים השונות שבהן הושפעה כל מדינה, מונו גם רכזי קורונה באמת האזור וברמת האתר. בכל מהלך המגפה, פעלה ICL לניטור מתמיד של האירועים והפעילויות בכל רחבי העולם.  

כל אתר אחראי לציות לדרישות הרגולטוריות במדינה שבה הוא פועל. בנוסף, פרקטיקות מיטביות וידע שנצברו באתר ספציפי הופצו באופן שיטתי לאתרים אחרים.

על מנת לשמור על בריאותם ובטיחותם של העובדים, ביצעה ICL מספר התאמות בפעילותה השוטפת. בהיותה חברת כרייה וכימיקלים, ICL אינה יכולה לבצע מעבר פשוט וקל למודל "עבודה מהבית". עם זאת, צוותי ה-IT (טכנולוגיית מידע) של החברה הצליחו לחבר עובדים ולאפשר להם לעבוד מהבית במקרים המתאימים. העובדים האתרים עבדו במסגרת "קפסולות" נפרדות, כדי למזער סכנת התפרצות.  שירותי ההסעות וההסעדה עברו התאמה כדי לצמצם חשיפה. בנוסף, ICL רכשה ציוד מגן אישי עבור כל עובדיה. 

ICL רותמת את יכולותיה ומשאביה לשם זיהוי ויישום פתרונות שונים להתמודדות עם משבר הקורונה עבור עובדיה, הקהילות שבהן היא פועלת, לקוחותיה וספקיה. ICL סיפקה ציוד רפואי למערכות הבריאות ברבים מאזורי הפעילות שלה ברחבי העולם. בנוסף, ניצלה החברה את יכולותיה ופריסתה הגלובלית בכדי להעניק סיוע משמעותי לממשלת ישראל במערכה מאתגרת ורחבת-היקף לרכישת ציוד רפואי.

תמיכה בעובדי ICL במהלך המשבר

ICL הינה חברה גלובלית המעסיקה כ-11 אלף עובדים בעשרות מדינות ברחבי העולם, אשר הושפעו על-ידי מגפת הקורונה.

 

ICL השיקה אתר אינטרנט מיוחד לשיתוף מידע בתקופת משבר הקורונה, המאפשר לכל עובדיה ברחבי העולם להישאר מחוברים לארגון, לקבל מידע זמין ולשתף ביוזמות התמודדות מקומיות. החברה אף מסייעת לעובדיה להתמודד עם המתח והחרדה הנלווים לתקופת המשבר בכלל ולתקופות בידוד בפרט. לרשות עובדי ICL עומדת התמיכה האקטיבית של גורמי משאבי האנוש ב-ICL, והחברה אף מסבסדת תמיכה נפשית חיצונית לעובדי ICL ובני משפחותיהם המעוניינים בכך. בנוסף, ICL יזמה פרויקט התנדבות חדש לעובדים, "אוזן קשבת", שנועד לשמור על קשר ומערכת יחסים עם גמלאי החברה.


ICL מאתגרת את עובדיה למצוא פתרונות חדשניים לתקופת משבר זו, המבוססים על הידע, הדמיון, היצירתיות והתשתית הקיימת ב-ICL. החברה הקימה פלטפורמה לפרסום ובדיקה של פתרונות הנותנים מענה לצרכיה של החברה האנושית בעת המשבר, כמו גם להיבטים עסקיים ותפעוליים של ICL ועובדיה. נכון לתחילת אפריל 2020, הועלו הצעות ויוזמות מעובדי ICL ברחבי העולם – לרבות בברזיל, ישראל, מלזיה, הולנד, בריטניה וארה"ב. אחת הדוגמאות ליוזמה מוצלחת שעלתה בפלטפורמה זו התרחשה באתר ICL Terneuzen בהולנד, בו הקימו העובדים מערך לייצור עצמי של חומרי חיטוי ידיים במפעל, לשימוש במפעל עצמו וכמוצר משווק חדש של החברה.

סיוע לצרכי המערכות הרפואיות במדינות בהן ICL פועלת

ציוד מציל חיים

בזמן שמגפת הקורונה עודנה נוכחת בחייהם של מרבית עובדינו, אנו מחויבים לתמוך במאמצים הגלובליים לריסון הנגיף. כחלק ממאמצים אלו, ICL מתנדבת ותורמת לקהילות המקומיות בהן היא פועלת.  

לאחרונה תרמה ICL ציוד רפואי מציל חיים להודו, הכולל 20 מחוללי חמצן ו-20 מכונות הנשמה. צוות ICL בהודו קיבל את הציוד מציל החיים והפיץ אותו באזורים נזקקים.

בישראל, ICL תרמה לאחרונה למעלה ממיליון ש"ח למאבק בנגיף הקורונה: כ-350 אלף ש"ח נתרמו עבור חבילות מזון ותווי קנייה לאוכלוסיות נזקקות, 750 אלף ש"ח הועברו לבית החולים סורוקה בבאר שבע וכ-150 אלף ש"ח נתרמו למתקן טיפול נשימתי חדש בבית החולים שיבא – תל השומר, הסמוך לתל אביב. בנוסף, בזכות הידע והמומחיות של ICL בתחום הרכש מסין, הועלתה תרומה של כ-250 אלף ש"ח לרכישת מטושים לבדיקות קורונה מסין, בתיאום עם משרד הבריאות הישראלי. החברה תרמה ציוד מגן רפואי נוסף לבית החולים ברזילי באשקלון  ולקופת החולים מכבי (קופת החולים השנייה בגודלה בישראל). החברה עומדת בקשר רציף עם ממשלת ישראל לשם סיוע ברכש של מסכות, ציוד מגן אישי לצוות הרפואי, מטושים וציוד רפואי חיוני אחר. כמו כן, החברה נמצאת בקשר רציף עם גורמי כיבוי האש בישראל וערוכה לאספקת היפוכלוריט לטובת חיטוי משטחים גדולים. 

בשלביו המוקדמים של המשבר (ינואר-פברואר 2020), תרמה ICL ציוד מגן לבתי חולים בסין (באזורי הפעילות שלה) בסך 50 אלף דולר. עוד תרמה החברה ציוד מגן לשימוש מערכות הבריאות במדינות אחרות בהן היא פועלת, לרבות ספרד, גרמניה וברזיל. 

באפריל 2020 מילאה ICL תפקיד מרכזי במבצע משותף עם ממשלת ישראל וחברת התעופה "אל-על", לרכישה והטסה לישראל של כמות משמעותית של פריטי ציוד רפואי חיוני – לרבות מסכות וציוד מגן אישי. הציוד הוטס לישראל ברכבת אווירית של 11 מטוסים. ICL העניקה סיוע משמעותי לממשלת ישראל במאמץ זה, הודות לפעילותה וקשריה העסקיים בסין, כמו גם יכולות הרכש שלה וניסיונה בפעילות במחוזות שונים בסין. החברה זכתה להוקרה מצד ממשלת ישראל על הסיוע המהיר והיעיל שסיפקה למדינה במהלך המשבר.

שמירה על ביטחון תזונתי בעת המשבר

אחד הסיכונים הנלווים למשבר הקורונה, בנוסף לסכנה הבריאותית המיידית, הינו הסיכון לביטחון התזונתי ברחבי העולם, עקב ההפרעה המשמעותית לכלכלת העולם בכלל, ולשרשרת אספקת המזון העולמית בפרט. ICL התייצבה בחזית המאמץ לספק את צרכי הלקוחות כאחת מספקיות הדשנים ופתרונות המזון המובילות בעולם. ICL עובדת עם ספקיה, לקוחותיה ורשויות ברחבי העולם כדי לשמור על אספקה יציבה של דשנים עבור החקלאים ופתרונות מזון עבור מאגר לקוחותיה הגלובלי, בייחוד בתקופה מאתגרת זו.

סיוע בצרכים קהילתיים נוספים בעת המשבר

ICL רואה עצמה כחלק אינטגרלי מהקהילות בהן היא פועלת. החברה חותרת באופן מתמשך לשפר את איכות החיים בקהילות אלה ולתת מענה לצרכיהן השונים. משבר הקורונה יצר צרכים חדשים ומידיים בקהילות אלה, וחייב את מהחברה לפעול במהירות וגמישות כדי לסייע בצרכים מגוונים אלו.  

בישראל, החברה קידמה יוזמות חברתיות לשיפור איכות החיים והחוסן הקהילתי. ICL התבססה לצורך זה על תשתיות חברתיות קיימות, אשר החברה מפתחת ומשקיעה בהן במשך שנים, על מנת ליצור רשת תמיכה רחבה. תוכנית ״חושבים עושים״ של החברה היא פרויקט קהילתי משותף של ICL, מספר רשויות מקומיות ותושבים בנגב. הפעילות במסגרת ״חושבים עושים״ מניעה תהליכים חברתיים-סביבתיים, תוך פיתוח וחיזוק רשת אזורית של יזמים מקומיים במטרה להעצים את הקהילות המקומיות בנגב. "חושבים עושים" יצרה תשתית שותפים יציבה, יחסי אמון הדדיים ומערך שיתופי פעולה רחב. רשת שותפים זו סייעה בהנעה מהירה של יוזמות חדשות לטיפול מהיר בצרכים שעלו במשבר הקורונה. ICL הפיצה קול קורא דרך רשת השותפים, המזמין את הציבור הרחב, רשויות מקומיות, וארגונים חברתיים הפועלים בנגב, להציע יוזמות המעודדות קרבה ושיתוף בין אוכלוסיות בימים של ריחוק חברתי. 

ICL המשיכה בתמיכתה גם בקהילות שבהן היא פועלת באירופה. במטה החברה באמסטרדם יזמו תרומות מזון לאוכלוסיות שהושפעו מסגרים ובידודים באמצעות בנק המזון של אמסטרדם, וכן תרומות ישירות למסגרות מקומיות המיועדות לאוכלוסייה המבוגרת, איתן מנהלת ICL קשר מתמשך במסגרת פעילות התנדבותית לאורך השנה. קראו על יוזמות נוספות של החברה באירופה כאן.

בנוסף, בסנט לואיס, מיזורי שבארה"ב, העלתה ICL תרומה לארגון הצלב האדום המקומי, לסיוע בצרכים מקומיים שעלו בעת המשבר.

סיוע ללקוחות וספקי ICL בישראל

כיצרנית דשנים מובילה, ICL מצויה בקשר קרוב עם לקוחותיה החקלאים. לאור המגבלות שיצר המשבר על ייצוא תוצרת מישראל, חקלאים רבים נותרו עם תוצרת חקלאית שלא ניתן למכור, כאשר מגדלי פרחים היו בין הנפגעים הבולטים מכך. כדרך לתמוך בלקוחותיה בעת משבר זה, ביצעה ICL רכישה של פרחים ממספר מלקוחותיה, וחילקה אותם כשי מיוחד לעובדי החברה, לעובדי קבלן ולספקים העובדים עם החברה באופן קבוע.

משבר הקורונה הביא ליצירת קשיים כלכליים נרחבים, במיוחד עבור עסקים קטנים. במהלך המשבר, נענתה ICL בחיוב לבקשותיהם של כמה עשרות מספקיה – בעיקר עסקים קטנים מאזור הנגב בישראל – והקדימה את תשלומי החברה אליהם מעבר לתנאי התשלום הקבועים בהסכמים עימם. תקוותה של ICL הייתה כי בדרך זו תוכל לתרום את חלקה ולסייע לשותפיה העסקיים, ולכלכלת דרום ישראל בכלל, לצלוח את המשבר.

האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.