r r PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-0-hoverPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTRAWMATERIALS PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-3PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCTION &OPERATION stage-4PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFEPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-5PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTLOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT

תקשורת עם מחזיקי עניין

תקשורת עם קבוצות מחזיקי עניין רבות מחייבת שימוש במגוון גישות וערוצי תקשורת המותאמים לקבוצות השונות. אמצעים אלו נבדלים הן בהיקפם והן בתדירותם. ICL משקיעה מאמצים ניכרים כדי לשמור על נגישותה למגוון הרחב של מחזיקי העניין שלה. 

לשם קיום תקשורת עם הציבור הרחב מפרסמת ICL מידע באמצעי תקשורת המונים וגם ברשתות חברתיות, באמצעות סרטוני מידע אודות פעילותה ומוצריה של ICL, וכן באמצעות פרסומי הסברה (קמפיינים) ייעודיים. החברה אף עוקבת אחר הלך הרוח הציבורי ופעולת ליזום תקשורת ולמסור מידע באמצעות מגוון פלטפורמות, לרבות אמצעי מדיה חברתית. בנוסף, מעת לעת נערכים סקרים בנושאים פרטניים. אלו נערכים כדי לאמוד את הלך הרוח הציבורי בנושאים פרטניים רלוונטיים. 

על מנת לקיים תקשורת עם משקיעיה, מפרסמת ICL דוחות כספיים ומקיימת מפגשים תקופתיים עם אנליסטים פיננסיים. החברה נענית לבקשות מידע שונות, החל בכאלה הנוגעות למדיניותה בתחום הקיימוּת ועד לכאלה הנוגעות לביצועיה ולפרקטיקות שלה בתחומי ESG (סביבה, חברה, ממשל תאגידי), באמצעות פלטפורמות מיוחדות דוגמת הפרויקט הבינלאומי לדיווח פחמן (Carbon Disclosure Project – CDP), EcoVadis, ועוד. 

מרבית הדיווחים נעשים על בסיס שנתי, למעט הדוחות הכספיים המתפרסמים על בסיס רבעוני. סוגיות קיימוּת מדווחות ונדונות על-ידי ICL בעיקר במסגרת דוחות האחריות התאגידית השנתיים של החברה (על בסיס GRI). ICL אף עיצבה פורטל משקיעים חדש באתר החברה, המשלב כלי נתונים אינטראקטיבי המספק נתונים פיננסיים שוטפים והיסטוריים ספציפי לחברה, על בסיס רבעוני ושנתי, מדדים בנושאי ESG ויכולות יצירת טבלאות אינטראקטיביות אותן ניתן להוריד בפורמט אקסל, ובכך הופך את נתוניה הפיננסיים ונתוני ה-ESG של ICL לנגישים ושקופים יותר עבור משקיעים. 

בנוסף, על מנת לספק מידע לקבוצות מחזיקי עניין מקומיות בישראל, החברה מדווחת לעמותת "מעלה – עסקים מנהיגים אחריות חברתית" ולמנגנון הוולונטרי לדיווח פליטות גזי חממה בישראל. בנוסף, החברה מפרסמת מעת לעת דוחות וולונטריים שונים וכן דוחות מקצועיים על בסיס כל מקרה לגופו. מחזיקי עניין מקומיים אף מקיימים תקשורת ישירה עם החברה. 

ישנה עלייה ברמת העניין של לקוחות בנוגע להשפעתה הסביבתית של החברה ובנושאי קיימוּת. בקשות מידע פרטניות מועברות לחברה ונענות בתוך זמן סביר באמצעות תקשורת ישירה.  

ברמה המקומית, חברות-הבת ב-ICL מקיימות את חובות הדיווח הרגולטוריות המוטלות עליהן לעניין השפעות סביבתיות. דרישות אלו כוללות דיווחים חודשיים והן שנתיים, כמו גם דיווחים כמעט מידיים ביחס לפעילויות ואירועים מסוימים. בנוסף, ICL מקיימת תקשורת פנימית על מנת להבטיח את מעורבותם של עובדים ומנהלים בחברה. תקשורת כאמור מתבצעת במגוון דרכים: באמצעות אתר אינטרנט פנימי, במספר שפות, המשמש כ"דף הבית" האינטרנטי של כל עובדי החברה ברמה הגלובלית; באמצעות עלוני חדשות פנימיים המופצים ברמת המגזר, החברה-הבת או האתר; באמצעות שידורים מקוונים (חיים או מוקלטים) של דברי מנכ"ל החברה לעובדי ICL בנושאים שונים; ולבסוף, באמצעות מערכת דואר אלקטרוני פנימית המיידעת עובדים בדבר מינויים בהנהלה וסוגיות קריטיות, כגון ענייני בריאות או אבטחה. כמובן שמידע מסוים מוצא את ביטויו גם במסגרת פאנלים שונים לשיתוף מידע ניהולי.

קהילות מקומיות המצויות בסמיכות למתקני החברה מהוות אחת מקבוצות מחזיקי העניין שעמן ICL מקיימת את התקשורת האינטנסיבית ביותר. על מנת לשמור על שקיפות וליטול חלק בדיונים משמעותיים עם מחזיקי עניין, ICL משקיעה ומעורבת כל העת בקהילות המקומיות שבמסגרתן היא פועלת. ICL לוקחת חלק במגוון פורומים קהילתיים משותפים, במסגרתם החברה משתפת במידע ומקשיבה לחששות. ICL פועלת גם באופן פעיל עם קהילות בפורומים לא פורמליים. אם מתעוררות סוגיות כלשהן, ICL מנסה להיות שקופה ככל האפשר ולתקשר עם שכניה המודאגים בזמן סביר.

באמצעות עובדיה, שרבים מהם תושבי אותן קהילות, פועלת החברה להעמיק את הבנתה ואת מחויבותה לקהילה המקומית. כתוצאה של מעורבות אינטנסיבית זו, צוברת ICL ידע מעמיק אודות המגוון הרחב של צרכים וחששות בקהילה. ידע זה מסייע לחברה לקיים תהליכי קבלת החלטות מושכלים.

ICL יוזמת ולוקחת חלק במגוון של כנסים, מפגשים, דיונים ואירועים בהשתתפותם של עמיתים למקצוע ומחזיקי עניין, בפרט בנוגע למוצרי ICL לכל אורך מחזור חייהם, פרקטיקות מיטביות, ועוד. בנוסף, מקיימת החברה קשרים עם מוסדות אקדמיים שונים, ומקדמת בברכה מיזמי מחקר משותפים לחקר מגוון של נושאים, החל מביצועיהם של מוצריה ועד להשפעתם של מתקניה. בין אלה ניתן למנות, למשל, מחקר לצמצום השפעות הסחיפה באתרי כרייה על המגוון הביולוגי. ICL מדווחת אודות רבות מהיוזמות המשותפות הללו במסגרת דוח אחריות תאגידית זה.

פאנל מייעץ קהילתי משותף (CAP)

בפאנלים אלו חוברים יחדיו נציגים של מתקני ICL, נציגי הקהילות המקומיות ונציגי ארגוני סביבה. פאנלים מסוג זה פועלים באתרי ICL שונים בכל רחבי העולם. תכליתם של הפאנלים היא לדון בסוגיות סביבתיות, לפתח תוכניות משותפות לתועלת הסביבה והקהילה, ליצור מערכת יחסים בין התעשייה לבין מחזיקי העניין השונים, ולפתח דיאלוג מושכל ואפקטיבי. בכמה ממתקני הייצור של ICL בישראל ובחו"ל פורומים מעין אלו פועלים מזה שנים רבות. בין הנושאים המרכזיים שנדונו במפגשים שהתקיימו בשנה החולפת ניתן למנות: מוכנות לחירום, בטיחות עובדים, השפעות וביצועים סביבתיים, מעורבות קהילתית, השפעות על הקהילה, ואפשרויות תעסוקה.

בשנת 2020 נערכו רק 12 פורומי CAP באתרי ICL בעולם, עקב מגבלות הקורונה.

לבקר ב ICL

כל מחזיקי העניין של ICL והציבור הרחב מוזמנים לבקר במתקני החברה ולראות מקרוב את אתרי הייצור של ICL. במהלך שנת 2020 ביקרו באתרי ICL בכל העולם כ-7,000 איש, וזכו להכיר מקרוב את תהליכי הייצור של החברה. הביקורים במתקני החברה הוקפאו במרץ 2020 עקב מגבלות הקורונה.  

סוגיות מהותיותארגוני אחריות תאגידיתלקוחותארגונים סביבתייםממשלהאנליסטיםארגוני תעשייהרשויות בינלאומיותמשקיעיםקהילות מקומיותרגולטוריםספקיםעובדיםמנהלים
1. ביצועים כלכלייםכןכןכןכןכןכןכןכןכן
2. השפעות כלכליות עקיפותכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
3. תשלומים לממשלותכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
4. אתיקה עסקיתכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
5. ציותכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
6. אחריות מוצריםכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
7. חדשנותכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
8. בטיחות וטיפול אחראי בכימיקליםכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
9. אבטחה וניהול במצבי חירוםכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
10. אסטרטגיית אקלים ופליטות גזי חממהכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
11. ניהול איכות האווירכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
12. ניהול אנרגיהכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
13. ניהול חומריםכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
14. שפכים, פסולת וניהול חומרים מסוכניםכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
15. ניהול מיםכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
16. מגוון ביולוגי ושימור הטבעכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
17. כרייה – סיום פעילות, שיקום והשבהכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
18. השפעה חברתית על קהילותכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
19. זכויות אדםכןכןכןכןכןכןכןכןכן
20. בטיחות וגהות עובדיםכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
21. תעסוקה ויחסי עבודהכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
22. כיוון בתעסוקה ושוויון הזדמנויותכןכןכןכןכןכןכן
23. פיתוח ההון האנושיכןכןכןכןכןכןכןכןכן
24. ניהול אחראי של שרשרת האספקהכןכןכןכןכןכןכןכן
25. ניהול קשרי לקוחותכןכןכןכן
26. גיוס ושימור עובדיםכןכן
מדדי קיימות:
גילוי: 102-40
גילוי: 102-42
גילוי: 102-43
גילוי: 102-44
האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.