© 2022 | ICL כל הזכויות שמורות
ההקפדה על ממשל תאגידי ראוי כוללת פיקוח צמוד על האסטרטגיה העסקית והאחריות הפיסקאלית של החברה, התנהלות תאגידית אתית והגינות כלפי בעלי המניות ומחזיקי העניין. לפיכך, החברה פועלת על-פי עקרונות מתקדמים של ממשל תאגידי, המגדירים את מערכות היחסים בין הנהלת החברה, דירקטוריון החברה, בעלי המניות בחברה ומחזיקי העניין האחרים שלה.
ICL מאוגדת בישראל, ועל כן פועלת בהתאם לדרישות ממשל תאגידי שונות מכוח חוק החברות, התשנ"ט-1999. דרישות אלו חלות על ICL בנוסף לדרישות החלות עליה מכוח היותה חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסת ניו יורק (NYSE) ובבורסה לניירות ערך בתל אביב (TASE).
יתרה מכך, החברה אימצה, ותמשיך לאמץ על-פי הצורך, פרקטיקות וולונטריות שנועדו להבטיח שקיפות מרבית ביחס לכל מחזיקי העניין, וכן תוכנית אכיפה שמטרתה להבטיח ציות קפדני הן לדרישות החוק והן לנהליה הפנימיים של החברה.
אנו מזמינים אתכם לקרוא עוד אודות פרקטיקות ממשל תאגידי פרטניות של החברה במסגרת הדוח השנתי של ICL לשנת 2020, סעיף 16ז.
ICL מכירה באחריותה התאגידית כלפי בעלי המניות שלה, לקוחותיה, ספקיה, עובדיה, הקהילות שבהן היא פועלת ובעלי עניין אחרים. לחברה מחויבות איתנה לניהול עסקיה באופנים המובילים לצמיחה בת-קיימא ומאזנים בין צרכי ההווה לבין אלו של דורות העתיד, תוך עמידה בכל חובותיה הרגולטוריות והמוסריות. במקרים בהם אין חקיקה המסדירה את פעילותה, ICL חותרת לאמץ באופן וולונטרי אמות מידה גלובליות מקובלות בתעשייה כקו מנחה לפעילותה.
בשנת 2021 התקשרה ICL עם חברה חיצונית לביצוע סקר לקוחות.
תכליתו של הסקר היא לבחון את רמת השירות הניתנת על-ידי החברה ללקוחותיה מתוך כוונה לשפר את השירות. סקר נוסף המתכונת דומה ייערך בתחילת 2022, לשם הערכת השיפור. הסקר הקיף כ-800 לקוחות של החברה מכל רחבי העולם.
מתוצאות הסקר עלה כי כבר כיום, רמת שביעות הרצון שהלקוחות מהשירות של ICL היא גבוהה, והחברה שואפת להמשיך ולשפרו.
ICL שמה דגש רב על אחריותה התאגידית. בעקבות זאת, הגבירה החברה באופן ניכר את פעילויותיה בתחומי סביבה, בטיחות, תעסוקה וקהילה, ומעל לכל, להפנים מחויבות לפרקטיקות עסקיות אחראיות, המנחות אותה מדי יום בפעילותה השוטפת. מאמציה של ICL מתמקדים במתן פתרונות ברי-קיימא ללקוחותיה, תוך מתן מענה לאתגרים גלובליים. יחידות המו"פ והחדשנות של ICL מבצעות מחקרים ביחס למוצרים ופתרונות חדשים, כמו גם לשיפור פעילותה השוטפת של החברה.
ICL יישמה תהליכי ניהול ביצועים אישיים המבוססים על מדדי ביצוע (KPIs) פרטניים. אלו כוללים יעדים והערכת ביצועים ביחס להנהלה הבכירה, כמו גם ביחס לכלל העובדים. מענקים כספיים שנתיים (בונוסים) תלויים בתהליכי הערכת ביצועים אלה. חלק ממדדי הביצוע של חברי ההנהלה הבכירה מייחסים ישירות לביצועים בתחומי ESG. נושאים הנוגעים ל-ESG כוללים ביצועים בתחומי דוגמת חיסכון באנרגיה; ביצועי בטיחות; הפחתת גזי חממה; ביקורות פנים וחוץ שהושלמו; תוכניות הכשרה שבוצעו; מעורבות עובדים ודרגות העצמה המשתקפות בסקרים; ועוד.
ICL יזמה הקמתו של פורום חדש. תכליתו של פורום חדש זה היא ליצור הזדמנויות לשיתוף וחשיפה של בעיות וסיכונים פוטנציאליים, להגביר את הפיקוח ולאפשר קיומו של הליך מאורגן לדיווח על סיכונים הנוגעים לאתרי ICL.
ICL נוקטת בצעדים למניעת התפשטותה של מגפת הקורונה (COVID-19) בפעילויות החברה, במפעליה ובאתריה השונים ברחבי העולם. בעוד העולם מתמודד עם מגפת הקורונה הכלל-עולמית, ICL מחויבת לשמור על בריאותם של עובדיה, לקוחותיה, ספקיה ושותפיה האחרים. מאמצי החברה מתמקדים בשמירה על בריאותם ובטיחותם של עובדיה, כמו גם בסיוע לקהילות שבקרבן ממוקמים אתריה.
ICL עוקבת ומצייתת לצווים, ההנחיות וההליכים הנקבעים ומפורסמים על-ידי הרשויות הרגולטוריות הרלוונטיות, וכן נוקטת בצעדים ובאמצעים המתאימים במתקניה, על מנת לצמצם את השפעות מגפת הקורונה. החברה הקימה כוח משימה מיוחד לשם מעקב אחר פעילויותיה השוטפות וקביעת האמצעים המתאימים והנכונים שבהם יש לנקוט על בסיס גלובלי.
מוצריה של ICL הם חיוניים לייצור מזון ולביטחון תזונתי. החברה ועובדיה עשו מאמצים מיוחדים להמשיך בייצור ובהפצה של דשנים לחקלאים, כדי שיוכלו להמשיך בגידולם של המוצרים החקלאיים להם כולנו זקוקים.
קראו עוד אודות המענה הגלובלי של ICL בקשר עם מגפת הקורונה ואודות פעולותיה של ICL בקהילות בישראל.