r r PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-0-hoverPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTRAWMATERIALS PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-3PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCTION &OPERATION stage-4PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFEPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-5PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTLOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT

לוגיסטיקה והפצה

ICL נהנית מקרבתם של מתקניה לכלכלות מפותחות ולכלכלות מתעוררות (כגון סין, הודו וברזיל). אחד מנכסיה המרכזיים של ICL הוא מערך הלוגיסטיקה וההפצה הגלובלי הנרחב שלה, הפרוס ביותר מ-30 מדינות. ICL משקיעה משאבים ניכרים בפיתוח מערכות לוגיסטיקה בטיחותיות ויעילות, בעלות יכולות פיקוח ובקרה מתקדמות, במטרה להפחית את ההשפעות הסביבתיות השליליות ולצמצם עלויות. ICL פועלת בהתמדה לייעול רשת הלוגיסטיקה וההפצה שלה. למידע נוסף אודות תשתית הלוגיסטיקה והשינוע של ICL , ראו הדוח השנתי של ICL לשנת 2020, עמ' 114-116. \

ICL נהנית מקרבתם של אתריה לכלכלות מפותחות כמו גם לשווקים מתעוררים.

רשת תפוצה עולמית

ישראל

מרבית מוצרי ICL המופקים בישראל, במצב מוצק או נוזלי, משונעים מאתריה הדרומיים של החברה באמצעות רכבת לנמל אשדוד או נמל חיפה או במשאיות לנמל אילת. נמל אילת ממוקם בקצה הדרומי של ישראל לחוף ים סוף, כ-180 ק"מ דרומה מרותם וכ-200 ק"מ דרומה מסדום. משלוחים היוצאים מנמל אילת מיועדים בדרך כלל לשווקים במזרח הרחוק, ואילו משלוחים לאירופה, צפון אמריקה ודרום אמריקה, כמו גם משלוחים מסוימים למזרח הרחוק, יוצאים מנמל אשדוד.

אשלג שמופק ב-ICL ים המלח משונע באמצעות מסוע מאתר סדום עד למסוף הרכבת בצפע שבמישור רותם, ומשם משונעת התפוקה באמצעות רכבות לנמל אשדוד. 

חלק ניכר מהשינוע במשאיות של מוצרי ICL בישראל מבוצע על-ידי חברה-בת בבעלות מלאה של ICL, מפעלי תובלה, המפעילה צי משאיות מטען ונגררים קשיחים.

תובלת כביש בטוחה ויעילה

בטיחות היא מערכי הליבה של ICL, לרבות בפעילויות הלוגיסטיקה והתובלה. ICL עושה שימוש במגוון אמצעי תובלה לשינוע מוצריה ועובדיה. כתוצאה מכך, הבטיחות בדרכים היא אחד התחומים שבהם ICL ממקדת את תשומת ליבה. 

ICL מכשירה את עובדיה לנהוג בזהירות, לרבות תוך שימוש בהכשרות סימולטור ייחודיות כחלק מפעילויות "שבוע ה-ESG הגלובלי" השנתי שמקיימת החברה. בישראל, מקפידה החברה על כללי נהיגה בטוחה, האוסרים על עובדים המקבלים דוחות תנועה באופן סדרתי לנהוג ברכבי החברה. 

ICL אף יזמה תוכנית הרצה (פיילוט) לנסיעה שיתופית (carpool), המעניקה הטבות נוספות לעובדים הנוסעים יחד לעבודה.

ICL בוחנת את צי הרכבים הלוגיסטיים שלה במטרה להגביר את יעילותו ולמזער את זיהום האוויר. הצי מבצע מעבר למשאיות מתקדמות העומדות בתקן Euro 6, העושות שימוש בתוספי אוריאה להפחתת פליטות.

שילוב רכבים חשמליים

בנוסף, ICL מקדמת יעילות בתובלת כביש. ICL ישראל מחליפה חלק מצי הרכב החכור שלה לרכבים היברידיים או חשמליים.  החברה קבעה יעד לפיו עד שנת 2022, פליטות הפחמן הדו-חמצני יעמדו על 100 גרם לק"מ. בנוסף, רכבים עתירי פליטות לא יסופקו, ורכבים הפולטים מעל 170 גרם לק"מ יחייבו אישור מנכ"ל. נכון להיום, כ-25% מצי הרכב החכור של ICL הם רכבים היברידיים או חשמליים נטענים (plug-in). ICL תציע רכבים מונעים בחשמל עם הפיכתם לזמינים יותר בישראל. הצפי הוא כי עד סוף 2022 יהיו בחברה 200 רכבים חשמליים. בקטגוריות רכב בהן קיים מגוון זמין של רכבים היברידיים או חשמליים נטענים, יוגבל היצע הרכבים בעלי מנוע בעירה פנימית. 

ספרד

ICL איבריה משנעת עפרה המופקת במכרה החברה למפעלי הייצור, ומוצרים מוגמרים, לרבות אשלג ומלח, מן המכרה וממפעלי החברה, ללקוחות, במשאיות לשוק המקומי, ונמל ברצלונה לשינוע לשווקים בחו"ל.

עפרה משונעת במשאיות כביש בעלות כושר נשיאה של 25 טון מן המכרה ב-Cabanasses למפעל ב-Súria. עם הפעלת הרמפה (בשנת 2021) תשונע העפרה ממכרה Cabanasses למפעל ב-Súria ישירות באמצעות מסועים, ובכך יתייתר מחזור שינוע יומי של כ-500 משאיות. המוצרים המוגמרים, הכוללים אשלג וסוגים שונים של מלחים, מועברים ישירות ללקוחות באמצעות משאיות או באמצעות מסילת רכבת ייעודית מן האתר לנמל ברצלונה.

ICL איבריה מחזיקה בבעלותה ומתחזקת מסילות באורך של כ-1.5 ק"מ במפתח מסילה סטנדרטי באתר Súria. מסילות אלה מתחברות לרשת המסילות האזורית. מדי יום יוצאות עד שלוש רכבות מטען, כל אחת בעלת כושר נשיאה כולל של 800 טון, המחולק לכ-21 קרונות מטען. ICL איבריה חתמה על הסכם שינוע עם חברת הרכבות הממשלתית בקטלוניה (FGC – Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya), הצפוי להגדיל את כושר ההובלה ברכבות. בשנים הקרובות צפוי השינוע ברשת המסילות להתרחב ל-24 קרונות מטען, בכושר נשיאה כולל של 1,000 טון, ועד 7 רכבות מטען ביום. אורכן של מסילות הרכבת לשינוע אשלג מ-Súria למסוף בנמל ברצלונה הוא כ-80 קילומטרים. ICL איבריה מחזיקה בבעלות ומפעילה מתקנים משלה בנמל, הכוללים מתקני אחסון בתפזורת של אשלג ומלח, וכן מחסני אחסון מוצרים. מרבית המשלוחים של ICL איבריה מתבצעים באמצעות מסוף החברה בנמל ברצלונה (Tráfico de Mercancías – TRAMER). ביוני 2020 השיקה החברה מסוף מים עמוקים חדש בנמל ברצלונה. קראו עוד כאן.

ICL איבריה ו-FGC חותמות על הסכם להגדלת מספר רכבות המטען בין מחוז Bages לנמל ברצלונה

זהו הסכם אסטרטגי עבור החברה, אשר יאפשר לנו להגביר, ביעילות ובגמישות, את כמות המוצרים שאנו משנעים באמצעות רכבת לנמל ברצלונה. בנוסף, אנו עושים זאת בדרך המכבדת באופן מלא שיקולי קיימוּת, שתאפשר לנו להפחית את תנועת כלי-הרכב בכבישים וכן הפחתה תואמת בפליטות דו-תחמוצת הפחמן. ICL היא חברת האשלג היחידה במדינה, וזקוקה לתשתיות תובלה התורמות לייצור הון במדינה, ולפיכך נמשיך להתמקד בחדשנות לוגיסטית ובבטיחות, על מנת שהובלתם של מחצבים תהיה יותר בת-קיימא."

קָרלֶס אָלֶמַן, מנכ"ל ICL איבריה  

"זהו הסכם אסטרטגי עבור החברה, אשר יאפשר לנו להגביר, ביעילות ובגמישות, את כמות המוצרים שאנו משנעים באמצעות רכבת לנמל ברצלונה. בנוסף, אנו עושים זאת בדרך המכבדת באופן מלא שיקולי קיימוּת, שתאפשר לנו להפחית את תנועת כלי-הרכב בכבישים וכן הפחתה תואמת בפליטות דו-תחמוצת הפחמן. ICL היא חברת האשלג היחידה במדינה, וזקוקה לתשתיות תובלה התורמות לייצור הון במדינה, ולפיכך נמשיך להתמקד בחדשנות לוגיסטית ובבטיחות, על מנת שהובלתם של מחצבים תהיה יותר בת-קיימא."

קָרלֶס אָלֶמַן, מנכ"ל ICL איבריה   

פרויקט הרמס

ICL איבריה, כחלק מהתאגדות של חברות, מרכזי מחקר ואוניברסיטאות בצרפת, שוודיה, דנמרק וספרד, לקחה חלק בפרויקט לוגיסטיקה אירופי חדשני, שזכה לשם HERMES, שמטרתו הייתה עיצוב מיטבי של קרון מטען חדש. במסגרת הפרויקט תוכנן קרון מטען חדש, המורכב מחומרים חדשניים, במטרה לשפר את מקדם הטעינה שלו ותוך שימוש במערכת בקרה חדשה. במסגרת הפרויקט פותח גם מתקן טעינה ופריקה חדש, לשם מיטוב שינוע המוצרים ושיפור התחרותיות והיעילות. הפרויקט היה חלק ממיזם "מסילה חכמה" במסגרת Mobility for Growth (MG2.2), המהווה חלק מתוכנית Horizon 2020 של האיחוד האירופי. 

בריטניה

מכרה ICL Boulby בבריטניה מחובר באמצעות מערכת כבישים באורך של מעל 11 קילומטרים לכיוון דרום מהכניסה למכרה, וכן באמצעות מערכת דרכים תת-קרקעיות המשתרעות לאורך כ-17.5 ק"מ מפתח המכרה לכיוון הים הצפוני. כ-80 קילומטרים של מנהרות תת-קרקעיות עודם פתוחים על מנת לתמוך בפעילות הייצור הנוכחית. המכרה נהנה מגישה נוחה לרשתות הכבישים והמסילות הארציות.

בהתאם להסכמים עם רשות הגנים הלאומיים של צפון יורקשייר, השינוע בכבישים באמצעות משאיות מוגבל ל-150,000 טון בשנה ול-66 משאיות ביום (תנועה בכבישים בימי ראשון ובחגים רשמיים אסורה).

מדי יום מובילות שמונה רכבות פוליסולפט®, PotashpluS ומלח גבישי למסוף Teesdock. מרבית תפוקת הפוליסולפט® משמשת כרכיב בדשנים חקלאיים, וחלק ממנה מיוצא מנמל Teesdock ללקוחות בבריטניה ומעבר לים. 

מלח גבישי משונע באמצעות רכבת למסוף Teesdock, ומשם משונע באוניות או במשאיות לרשויות מקומיות בבריטניה לצורכי המסת קרח בכבישים. 

ICL Boulby חוכרת ומפעילה שלושה מתקני אחסון וטעינה מרכזיים: מתקן Teesdock, הממוקם על גדת נהר Tees, ושני מתקני אחסון נוספים המקושרים לרשת המסילות המרכזית – מתקן Cobra ומתקן Ayrton Works ב-Middlesbrough.  

סין

המיזם המשותף YPH כולל את מכרה Haikou, מספר מפעלים לייצור סוגים שונים של דשנים המצויים בקרבת מכרה Haikou, ושני מפעלים לייצור מוצרי המשך – האחד בקרבת מכרה Haikou והשני בקרבת נמל התעופה Kunming.

מרבית חומרי הגלם ממכרה Haikou משונעים למפעלי ייצור החומצה באמצעות צינור (תערובת נוזלית), וחלק קטן מתפוקת הסלע הגולמי משונע באמצעות משאיות. 

מרבית התפוקה הנמכרת בשוק המקומי משונעת ממפעל הדשנים ישירות ללקוחות בצפון סין באמצעות רכבות וכן באמצעות הובלה ימית, משני נמלים עיקריים (Beihai ו-Fangchengang). נמלי ים אלה משמשים גם לייבוא גופרית. חלק קטן מן התפוקה הנמכרת משונעת ללקוחות באזור Yunnan.

לקריאה נוספת

האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.