r r PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-0-hoverPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTRAWMATERIALS PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-3PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCTION &OPERATION stage-4PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFEPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-5PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTLOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT

בטיחות וגהות

ICL, כחברה גלובלית לכימיקלים וכרייה, חותרת לביצועי בטיחות מן המדרגה הראשונה. החברה שואפת ליצור תרבות ארגונית המחויבת לבטיחות, להפחתת תקריות ותאונות ולהשגת ביצועי בטיחות מן המדרגה הראשונה. ICL משקיעה משאבים רבים כדי לשפר את בטיחותם של עובדיה. החברה מחזקת תרבות חדשה של בטיחות בקרב כוח העבודה באמצעות נקיטת צעדים פרואקטיביים, ניהול וצמצום סיכונים, וקידום נגישות לטכנולוגיות חדשות דוגמת יישומי ניהול בטיחות מתקדמים ושימוש ברחפנים באזורי עבודה בסיכון גבוה.  \

ייצור תעשייתי בכלל, ובתעשיות הכימיקלים והכרייה בפרט, מחייב נקיטה באמצעי הגנה מיוחדים על מנת לשמור על סביבת עבודה בטוחה ובריאה.

במהלכה של מגפת הקורונה העולמית עקבה ICL מקרוב אחר המצב, והקימה כוח משימה מיוחד אשר עמד בקשר ישיר ומתמשך עם צוותי החברה בכל רחבי העולם, כדי להבטיח את נקיטת כל אמצעי הבטיחות הנדרשים. האמצעים שננקטו כוללים עבודה מהבית, אספקת כל אמצעי ההגנה הנדרשים (לרבות מסכות ונוזלי חיטוי) בכל האתרים ברחבי העולם, דחיית נסיעות עסקיות והפצת הנחיות בטיחות לכל עובדי החברה. 

קרא עוד

מערכת ניהול מצוינות תפעולית – OEMS-EHS

ICL פועלת בהתאם לתקני בטיחות וגהות מחמירים, וכן משקיעה משאבים נרחבים בהכשרות בטיחות, על מנת למנוע תאונות ולהבטיח את בטיחותם של עובדיה, קבלניה ועובדיהם, והמבקרים באתריה, וכן של אלה בשרשרת האספקה של מוצרי החברה. החברה מעודדת באופן עקבי תרבות ארגונית חזקה של בטיחות והגברת מודעותם של עובדיה, תוך חתירה לביצועי בטיחות מן המדרגה הראשונה.

ICL יישמה מערכת ניהול תפעולית OEMS-EHS, המספקת מסגרת ומבנה לקידום מצוינות תפעולית המובילה לביצועי בטיחות ומהימנות מובילים בתעשייה, וזאת בכל רחבי הארגון.

אחד המרכיבים המכריעים במדיניות ה-EHS&S (סביבה, בטיחות, גהות ואבטחה) של ICL הוא להבטיח כי פעילויותיה של ICL, מוצריה ומערכות ההפצה שלה הם בטיחותיים ובטוחים עבור עובדים וקבלנים באתרים, כמו גם עבור מבקרים, מפיצים, ספקים והקהילות שבהן ממוקמים מתקני החברה.

חמשת עקרונות הבטיחות של ICL

חמשת עקרונות הבטיחות של ICL נועדו לצמצם את התקריות והתאונות בסביבת העבודה ולקדם בטיחות ברמה הגבוהה ביותר. העקרונות כוללים:

  • מחויבות ומעורבות – פיתוח התנהגויות להן מצפים מן ההנהלה הבכירה.
  • ניהול סיכונים – ניתוח ופיתוח תוכנית לצמצום הסיכונים העיקריים שזוהו על-ידי מערך ניהול הסיכונים בארגון (ERM).
  • כשירות ארגונית – תמיכה בעקרון ניהול הסיכונים באמצעות בניית מומחיות בניתוח בטיחות תפקידים וניתוח מפגעים תהליכיים.
  • ארגון לומד – כיצד ICL, כארגון, יכולה לפתח הלך רוח של למידה מכישלונות והצלחות בכל רחבי הארגון.
  • מערכת ESM – הגדרת המדיניות והקווים המנחים ב-ICL ויצירת שפה משותפת לרוחב פעילויות החברה.

HOP – Human and Organizational Performance (התנהגות אנושית וארגונית)

תפיסת ההתנהגות האנושית והארגונית (HOP) משנה את פני תרבות הבטיחות והקיימוּת של ICL. מתודולוגיית HOP תומכת בחמשת עקרונות הבטיחות של ICL ומקדמת איתור מוקדם ומניעה. HOP חותרת לפתח שקיפות ארגונית, כמו גם למידה ויצירה של מנגנוני הגנה, בכדי להבטיח שעובדים ישובו הביתה בשלום. בנוסף, גישת HOP יוצרת דיאלוג ושיתוף בידע בתוך הארגון, בין מנהלים לעובדים. 

במסגרת יישום גישת HOP, מקיימת ICL תרגולי חירום, הכשרה מקצועית, סיור בטיחות סביבתי, בקרת ניהולית, דיוני שולחן עגול (הפקת לקחים), דיונים שבועיים ודיוני סיכום שבועיים. מנהלים מקיימים סיורי פתע במטרה לקבוע את מוכנותם של העובדים ואת זמינותם הנאותה של אמצעי בטיחות. דיוני השולחן העגול הם הזדמנות לשוחח וללמוד מתקריות ואירועים מבלי לנקוט בצעדים משמעתיים, ותוך שקילת מגוון רחב של נקודות מבט. מנהלים עורכים ביקורי פתע כדי לקבוע את מידת המוכנות של עובדים ואת זמינותו הנאותה של ציוד בטיחות.

התוכנית נתמכת במערכת ניהול ממוחשבת, המאפשרת לעובדים לשלוח הודעות בדבר בעיות ומפגעים שהתגלו להם, ולקבל במענה עדכון בדבר הצעדים שננקטו לשם טיפול או הסרת המפגע. הסרתם של מפגעי בטיחות בטרם התרחשות תאונה מפחיתה את הסיכון לפציעות. מנהלים יכולים גם לקבל תמונה ברורה של ביצועי הבטיחות במפעל.
מנהלי מפעלים אחראים לביצוע ויישום התוכנית והפעלה תדירה ועקבית של שגרות הבטיחות.

ארגון לומד

ICL מקיימת הכשרות בטיחות מקיפות חוזרות ונשנות, כמו גם מערכות בקרת הסמכות לכל העובדים, ספקי השירות עובדי הקבלן וכל אדם אחר המגיע לביצוע עבודה באתרי החברה.

מטרת החברה היא ליצור הלך רוח של למידה הן מכישלונות והן מהצלחות בכל רחבי הארגון. החברה מעודדת ביצוע ניתוח של תאונות ואירועי "כמעט ונפגע",  המתקיים בכל אתרי ICL. 

ישיבות הנהלה כוללות לעתים קרובות ניתוח מקרים של תקריות בטיחות שאירעו לאחרונה, לרבות דיון בלקחים ובצעדי תיקון שננקטו.

החברה מעודדת שיתוף בידע באמצעות קיום מפגשי פורומים אזוריים לבטיחות בראשותם של ממוני הבטיחות האזוריים.

במפגשים אלו דנים משתתפי הפורום במדיניות ובהנחיות ICL, בתקריות בטיחות ומפגעים מהעת האחרונה באתרים ספציפיים, וחולקים זה עם זה רעיונות בדבר שיטות מניעה ולקחים שהופקו. מערכת שיתוף ידע שיטתית זו מסייעת ביישומן של פרקטיקות מיטביות ויוצרת סביבת עבודה בטוחה יותר.

ניהול בטיחות תהליכים (Process Safety Management – PSM)

כשירות ארגונית

כשירות ארגונית מוגדרת לפי טיב הכשרתם וכשירותם של יחידים לבצע את המשימות המוטלות עליהם. 

החברה עוסקת בפיתוח מטריצת מיומנויות וידע בתחומי EHS (סביבה, בטיחות וגהות), לשם קידומה של הכשירות הארגונית. המטריצה מגדירה את המומחיות הנדרשת בכל רמות הארגון בתחומי סביבה, בטיחות וגהות. בשלב זה מתבצע ניתוח פערים, כדי לזהות את הנושאים שבהם נדרשים הכשרה ומומחיות נוספות בכדי לעמוד במטרות ויעדי ה–EHS של החברה. התוכנית  נועדה לתמוך בעקרון ניהול הסיכונים, תוך פיתוח מומחיות בביצוע ניתוח סיכוני תפקיד (JSA) וניתוח מפגעים תהליכיים, כמו גם יישום של אמות המידה ונהלי ה-EHS הגלובליים של ICL. כל העובדים נדרשים לעבור הכשרות בנודע לכל נתוני ונהלי הבטיחות הרלוונטיים לתפקידם הספציפי בחברה.

כחלק מעקרון הכשירות הארגונית, פיתחה ICL צוותים מאומנים, מיומנים ומצוידים היטב לתגובה במקרי חירום, הפרוסים באתרי הייצור של החברה, כדי להבטיח תגובה נאותה למצבי חירום תעשייתיים ואסונות טבע. צוותי החירום, כמו גם עובדים רלוונטיים אחרים, מבצעים תרגולי חירום בתרחישים שונים, על-פי תוכנית שנתית.

ניהול סיכונים

עקרון ניהול הסיכונים ב-ICL מתמקד בבטיחות תהליכים בכל אתרי החברה. לשם הגשמת עקרון זה, ממשיכה החברה בפיתוח ויישום של קווי מדיניות ותקנים לאור הנחיות מסגרת ה-CCPS, הכוללת את דירקטיבת Seveso של האיחוד האירופי, תקנות ניהול בטיחות תהליכים (Process Safety Management – PSM) של מִנהל הבטיחות והגהות של ארה"ב (OSHA), ורגולציית בקרת בטיחות, גהות וסביבה של תאונות בקנה מידה גדול (HSE Control of Major Accidents) בבריטניה. כל אתר יבצע הערכת תחולה בהתאם לתקנות אלה, ובהתאם לתקנים שקבעה החברה. בעקבות זאת מבוצע ניתוח של הסיכונים העיקריים שזוהו, והאתרים מפתחים תוכניות לצמצומם. 

ICL היא חברה רבגונית מאוד מבחינה תפעולית, ועל כן ייתכן שוני רב בסיכונים בין אתריה השונים. לדוגמה, מתקני כימיקלים מתאפיינים במספר גורמי סיכון שונים מאוד מאלה המאפיינים את המכרות התת-קרקעיים של ICL בבריטניה ובספרד. יש לזהות סיכונים פרטניים לאתר כגון אלה, ולאחר מכן לפעול לצמצומם.

סקרי הסיכונים כוללים, בין היתר, התמקדות בתהליכים תפעוליים, נכסים, פעילויות ומפגעים תעסוקתיים – מתוך כוונה למנוע היחשפותם של עובדים לחומרים מסוכנים ולסיכונים תהליכיים.  

שבוע ESG גלובלי ב-ICL - 2020

בשנת 2020 קיימה ICL את "שבוע הבטיחות הגלובלי" השנתי השלישי של החברה, במסגרת שבוע ה-ESG הגלובלי. עקב מגבלות הקורונה, חלק מן האירועים התקיימו באופן וירטואלי, אך היכן שהתאפשר, התקיימו פעילויות בנוכחות פיזית. אלפי עובדי ICL נטלו חלק בשבוע שלם של אירועי הגברת מודעות, אשר התקיימו במקביל באתרים רבים של החברה בישראל, ארה"ב, אירופה, ברזיל, אוסטרליה וסין. מטרתו העיקרית של אירוע שנתי זה היא לתקשר עם כל עובדי ומנהלי ICL, להגביר את התנהגות הבטיחות הפרואקטיבית בקרב עובדים ומנהלים, ולהדגיש כי בטיחות היא אחריות של כל אחד ואחת.

כל אחד מאתרי הייצור היה מעורב בפעילויות שנועדו להגביר את הבטיחות בתהליכי הייצור הייחודיים לאתר. הפעילות כללה תרגול תרחישים ספציפיים לאתר, הדרכה טכנית וניתוח תקריות. בנוסף, נערכו פעילויות נוספות במשרדי ICL, אשר עסקו בהדרכה לנהיגה בטוחה וסימולטורים להדמיית תאונות דרכים, הדרכות בנושאי בטיחות בבית, הרצאות ותרגול תרחישי רעידת אדמה, סדנאות לשיפור הארגונומיה המשרדית ואף הרצאות בנושא ניהול אורח חיים בריא. לצד זאת, בוצעה הפצה גלובלית של סרטונים בהם עובדי ICL , אשר למרבה הצער חוו בעבר פציעות עקב תאונות עבודה, חלקו עם עמיתיהם את חוויותיהם האישיות. הסרטונים הופצו על מנת להדגיש את החשיבות והרלוונטיות הרבה של הנושא לכל אחד ואחת מעובדי החברה.

בכוונתה של ICL להמשיך במסורת שבוע ה-ESG הגלובלי גם בעתיד, כחלק משמעותי ממחויבותה של החברה להגברה מתמדת של מודעות עובדיה בתחומי הסביבה, החברה והממשל התאגידי (ESG).

הגברת הבטיחות בעבודת עובדי קבלן

ICL לוקחת אחריות על קבלניה ושותפיה העסקיים, כחלק מחזונה של החברה לביסוס עמדה מובילה בתחום פרקטיקות הבטיחות. ICL פועלת כדי לוודא שקבלניה מעורבים בניהול בטיחות פרואקטיבי, וכי הם מחזיקים במיומנויות ובידע המתאימים לצורך ביצוע עבודתם באופן בטיחותי. החל משנת 2018 החלה החברה בביצוע הערכות בטיחות של קבלנים כדי לאתר חולשות ולקבוע אלו מאמצים לשיפור הבטיחות יהיו היעילים ביותר. הקבלנים שעברו הערכה נבחנו ודורגו במספר קטגוריות בטיחות ספציפיות, כגון:

  • ביצוע הכשרות וניהול סיכונים;
  • שימוש נאות בציוד בטיחות;
  • תקינות בטיחותית של רכבים וכלים המשמשים בפעילות;
  • ארגון וסידור נאות של שטח העבודה;
  • ביצוע סקרי בטיחות ספציפיים לאתר העבודה בטרם תחילת העבודות;
  • ביצוע מטלות בהתאם לתוכניות העבודה וטופסי היתר העבודה (PTW);
  • מספר וחומרת התקריות;
  • האם התקריות/המפגעים דווחו לכל בעלי-התפקידים הרלוונטיים;

לאחר תום ההערכה, קבלנים שהצטיינו זוכים לתעודת הערכה. בנוסף, החברה פועלת בשיתוף עם הקבלנים שעברו הערכה לטיפול בפערים שהתגלו. בכוונת ICL להמשיך ולהרחיב את היקף עבודתה עם קבלנים בנושא זה, במטרה להבטיח עבודה בטיחותית של קבלניה ועובדיהם.

בריאות וגהות עובדים

ICL מנהלת את הגהות התעסוקתית והתעשייתית שלה על מנת לזהות, להעריך ולמזער את חשיפתם של עובדיה למפגעי גהות תעסוקתית. כחברה בתעשיית הכימיקלים, ICL נדרשת לנהל ולצמצם את הסיכון הכרוך בחשיפה פוטנציאלית ומסוכנת לחומרים, תהליכים, ייצור וכרייה.

קרא עוד

מחויבות ומעורבות

ההנהלה הבכירה של ICL עוברת הכשרה מיוחדת בתחום ה-EHS, שמטרתה להעמיק את ההבנה של מושגים ושיטות ניהול בתחום הסביבה, הבטיחות והגהות, ולאפשר למנהלים לשאול את השאלות הנכונות כאשר הם מבקרים באתרי החברה ברחבי העולם. תכליתו של התהליך היא לשנות את הלך הרוח בחברה, ובכך לדרבן את כל האתרים והיחידות העסקיות לאמץ התנהגות בטיחות טובה יותר ולהגביר את המחויבות היומיומית, כמו גם את רמת המעורבות של עובדי ICL בכל העולם.

דוגמאות לשאלות מסוג זה:

  • כיצד הגבתם לתקרית בטיחות ספציפית (הן באופן מיידי והן לאחר מכן)?
  • מה למדתם מהתקרית?
  • אלו מפגעים זיהיתם?
  • האם הקציתם את המשאבים המתאימים למניעת הישנותן של תקריות דומות/לצמצום המפגע?

כדי להוסיף ולקדם מעורבות בתחום הבטיחות, בחלק מן האתרים והיחידות העסקיות של ICL מוענקים פרסים לעובדי ICL ולעובדי קבלן עבור הצטיינות בתחום התנהגות בטיחותית, ו/או מתקיימות תחרויות שנתיות בתחום הבטיחות בין היחידות השונות בארגון (הכוללות  פרסים עבור הישגים בתחום הבטיחות).

בנוסף, ברבים מאתרי ICL גובשו תוכניות מעורבות עובדים פרטניות לאתר או ליחידה העסקית, דוגמת פעילויות בטיחותי פרואקטיביות (ראו להלן) ותוכנית HOP, לשיפור תרבות הבטיחות. תוכניות אלה כוללות, בין היתר, את הקמתם של צוותי שיפור ספציפיים לאתר, הפועלים במפעלים לפיתוחם ויישומם של רעיונות מקוריים ומתקדמים לשיפור הבטיחות.

בחלק מאתרי ICL פועלות ועדות בטיחות, המורכבות מנציגי ההנהלה והעובדים. כל ועדה מגדירה ומיישמת צעדי בטיחות כגון חיוב השימוש בציוד מגן אישי, וחיוב בקיום בדיקות תקופתיות לעובדים. 

נושאי בטיחות וגהות נכללים גם במרבית הסכמי העבודה של עובדי ICL. כך למשל, הסכמי העבודה של החברה בישראל מקיפים את נושאי הבטיחות והגהות הבאים:

  • ציוד מגן אישי
  • ועדות בטיחות וגהות משותפות לעובדים ולהנהלה
  • השתתפות נציגי העובדים בבדיקות וביקורות בטיחות ובתחקירי תאונות
  • הכשרה והדרכה בתחומי בטיחות וגהות
  • מנגנון תלונות – הזכות לסרב לבצע עבודה שאינה בטיחותית
  • בדיקות תקופתיות
  • אכיפה

ניהול משברים ומצבי חירום

אחד מעמודי התווך המרכזיים בהם מתמקדת ICL במסגרת ניהול השיפור הארגוני בתחומי EHS הוא ניהול משברים ומצבי חירום. הנהלת ICL קבעה יעד ליישום מודול ניהול משברים ומצבי חירום בכל האתרים, בנוזף לצוותי התגובה למשברים ומצבי חירום, הפרוסים בכל רחבי הארגון. 

המודול לניהול משברים ומצבי חירום יושם בהצלחה במהלך שנת 2020 ברוב אתרי ICL ברחבי העולם. 

ישנו ערך רב בקבלת נתונים בזמן-אמת מרצפת המפעל/השטח/חדר הבקרה וכדו', במיוחד במצבי חירום ומשבר. ICL יכולה להפיק תועלת רבה משימוש במודול, לרבות מהימנות, שקיפות, זמינות מקוונת, תקשורת עם מערכי הייצור, תיעוד, למידה והפקת לקחים ממרשם הנתונים. תועלות אלו כוללות גם צמצום של מספר פלטפורמות התקשורת, כיוון שכל עדכוני הנתונים זורמים ישירות באמצעות "לוח המחוונים" של האפליקציה, באופן המאפשר לצוותים באתר לפעול במהלך האירוע במינימום הפרעות. 

תעשייה 4.0

חדשנות בתחומי EHS מהווה חלק מתפיסת "תעשייה 4.0" ב-ICL. החברה משלבת טכנולוגיות חדשניות כדי להגביר את רמת הבטיחות עבור עובדיה ונכסיה. תהליכי דיגיטציה מתנהלים במספר מישורים בנוגע למניעה, מיפוי ודיווח תקריות ותאונות. 

הטכנולוגיה אף מניעה ניהול טוב יותר של מידע, ומאפשרת משוב נתונים בזמן-אמת. 

טכנולוגיות חדשות יסייעו ל-ICL להיות עמידה יותר, להפחית את טעויות האנוש ולמנוע משברים. קראו עוד…

מדדי קיימות:
גילוי: 103-1
גילוי: 403-1
גילוי: 403-2
גילוי: 403-8
גילוי: 403-9
האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.