r r PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-0-hoverPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTRAWMATERIALS PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-3PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCTION &OPERATION stage-4PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFEPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-5PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTLOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT

העסקה הוגנת לעובדי קבלן בישראל

ICL מייחסת חשיבות רבה לקיומם של תנאי עבודה הוגנים לכל העובדים במסגרתה. בין אלו נכללים עובדי קבלן, אשר אינם נחשבים לעובדי החברה אך עבודתם מתבצעת באתרי החברה (בעיקר בישראל). יישום מדיניות זו מבוצע על-ידי מנהלי האתרים, ומפוקח על-ידי מחלקת משאבי האנוש וארגון הרכש הגלובלי של ICL בישראל. נהלי אכיפה אחידים מבוצעים מול חברות הקבלן באורח דומה בכל אתרי ICL בישראל ולאורך זמן. \

 כ"מעסיק מועדף", ICL מייחסת חשיבות רבה לרווחתם של עובדי הקבלן באתריה, ומאמצת את רמת הזהירות הגבוהה ביותר. במהלך שנת 2020 קיבלו חברי ועד ההנהלה הגלובלי (GEC) החלטה לפשט ולעדכן את מדיניותה העדכנית של ICL, כך שתכלול את היסודות הבאים:

  • הבטחת ארוחה חמה אחת לפחות במשמרת. 
  • הענקת שי בחגים.
  • שמירה על תנאי העבודה הפיזיים הקיימים באתרים (קפיטריה, מקלחות וכו')
  • המשך הפעלת ממונים לתלונות עובדי קבלן בכל אתר.

בכל מקרה, האחריות העיקרית לרווחתם, בטיחותם ותנאי עבודתם של עובדי קבלן מוטלת על מנהלי האתרים. נציגי מחלקות משאבי אנוש, רכש, וגורמי מטה רלוונטיים אחרים מספקים לאתרים תמיכה לפי הנדרש. במהלך 2020 המשיכה החברה בעריכת ביקורת תנאי העבודה של עובדי הקבלן, הן בהתאם למדיניות הקודמת והן זו העדכנית, במטרה להבטיח כי החברה ממשיכה לנהוג בעובדי הקבלן ברמת הזהירות הגבוהה ביותר. 

חברות הקבלן עוברות ביקורת על-ידי מבקר חיצוני

על מנת לוודא שחברות הקבלן שלה פועלות תוך ציות לדיני העבודה ובהתאם לדרישות ICL, עורכת החברה ביקורות באמצעות מבקר חיצוני עמו התקשרה ICL לצורך זה. במסגרת התהליך נבחנת, בצורה מדגמית ועל בסיס שנתי, מידת ציותם של קבלנים לתנאי הסף שנקבעו במסגרת נספח המדיניות של ICL. 

הנספח מחייב גם את מבקר הפנים של חברת הקבלן לקיים בדיקה פנימית של תנאי ההעסקה של עובדיו ולהגיש דיווח חצי-שנתי. הביקורת נערכת בהתאם לנהלי ביקורת מקובלים על מנת להשיג מידה סבירה של ביטחון שהנתונים המוצגים אינם כוללים שגיאות מהותיות כלשהן.

החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, אשר נכנס לתוקף בשנת 2013, הוסיף רובד נוסף ומשלים למנגנוני אכיפת תנאי ההעסקה ההוגנים בחברות קבלן, אשר ICL עושה בהם שימוש זה מכבר. 

במסגרת תוכנית האכיפה של החברה, עורכת ICL ביקורות של קבלניה הכפופים לתחולת החוק, משמע קבלני ניקיון, הסעדה ואבטחה. ממצאי הביקורת, הכוללים פרטים בדבר הליקויים, שמות העובדים הרלוונטיים, היקף הליקויים שנמצאו ובקשה לתיקון הליקויים מועברים במלואם לקבלן.

במהלך 2014 נחתמו שני צווי הרחבה על-ידי משרד הכלכלה ומשרד האוצר בישראל. צווי ההרחבה מוסיפים הטבות סוציאליות נוספות לעובדי קבלן בתחום הניקיון והאבטחה. חלק מהטבות אלה נכלל זה כבר בחוזים שנחתמו עם קבלנים רלוונטיים של ICL, ונכלל בביקורת שנערכו בעניין זה. בעקבות פרסומם של צווים אלו שילבה ICL את ההטבות החדשות במסגרת הדרישות הקיימות ביחס לקבלנים הרלוונטיים.

8.5
עד שנת 2030, השגת העסקה מלאה וראויה של כלל הגברים והנשים, לרבות צעירים ובעלי מוגבלויות, ושכר שווה עבור עבודה שוות-ערך.
מדדי קיימות:
גילוי: 407-1
האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.